یزدفردا:مهدی غضنفری درباره برنامه‌های خود برای احیای واحدهای صنعتی تعطیل شده پس از هدفمندی یارانه‌ها، گفت: خط اعتبار انرژی در زمان "علی اکبر محرابیان" وزیر سابق صنایع و معادن بلافاصله پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها فعال شد که ادامه می‌یابد

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: گام حمایتی دوم برای بازسازی واحد‌های صنعتی کوچک از ابتدای همین هفته آغاز شد که بنا بر آن است تا با پرداخت وام مشکل آنها برطرف شود.


وی افزود: واحدهای مختلفی که به دلیل مشکلات محیطی نتوانستند اقساط وام خود را پرداخت کنند، بانک مرکزی طبق ماده ۲۸ قانون بودجه اجازه می‌دهد که بانک‌ها ضمن بخشیدن جرائم دیرکرد، وام‌های این‌ها را تقسیط مجدد کنند.


غضنفری اظهار کرد: بخشش جرائم دیرکرد واریز اقساط و تقسیط مجدد وام‌ها قدرت مقابله با شرایط را برای واحد‌های صنعتی فراهم می‌کند تا آنها بتوانند با بازیافت خود، دوباره فعالیتشان را در عرصه صنعت از سر گیرند.


وی زمان عملیاتی شدن طرح کمک به واحد‌های صنعتی را هفته آینده اعلام کرد و ادامه داد: این طرح در شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی نیز نهایی شد و بانک مرکزی هم آن را ابلاغ کرد تا گامی موثر در رابطه با تامین سرمایه در گردش این واحد‌ها برداشته شود.


منبع: خانه ملت
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا